Download: 3.pdf

در حال دریافت: 3.pdf چگونگی حمایت خانواده از تولید ملی در عصر جهانی شدن

 

چگونگی حمایت خانواده از تولید ملی در عصر جهانی شدن

            سیده ژاله کارجو سادات1 شهرام رحمانی2

چکیده

  اگر جهانی شدن را به مثابه گسترش روابط اجتماعی به سطح جهانی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تعریف کنیم، جهانی شدن بازار کار را می توانیم به معنای شکل گیری یک بازار کار جهانی بدانیم که در آن زمینه ها و امکانات لازم برای دسترسی و برقراری ارتباطات آسان میان عرضه و تقاضای نیروی کار در سطح جهانی فراهم آمده است.

  در شرایط جدید جهانی شدن که بحران اقتصادی بر اقتصاد ما نیز اثر گذاشته و همچنین تحریم های بسیاری که به نظام جمهوری اسلامی ایران، در 33 سال گذشته تحمیل شده، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال 1391، سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری فرمودند. بنابراین توجه ویژه به بحث تولید، کار و سرمایه و نقش آن در پیشرفت جامعه، امری ضروری و مهم است. از این رو توجه به بحث خانواده به عنوان یکی از ساز و کارهای اثر گذار بر تولید ملی ضروری است.

  از دیگر دلایلی که می تواند پرداختن به این موضوع را ضروری سازد خنثی سازی توطئه های دشمنان در زمینه های اقتصادی است.

تحریم های اقتصادی اگرچه برای بخش تولید مشکل ساز است ولی در عین حال نشانگر اهمیت تولید ملی در تأمین کالاهای مورد نیاز کشور، خارج از سلطه و تصمیمات کشورهای تحریم کننده بوده و عامل حفاظت از اقتصاد ملی است.

  تولید ملی جهاد مردان و حمایت از این تولیدات در قالب گرایش برای خرید کالاهای داخلی، مسئولیت زنان یک خانواده است چرا که مادران در خانواده نقش فرهنگ سازی را بر عهده دارند که می توانند با تربیت نیروی کارآمد و ایجاد روحیه ی خودباوری، مصرف کالای ایرانی و مدیریت مصرف با قناعت، صرفه جویی، پرهیز از تجمل گرایی و عدم گرایش به مصرف کالاهای لوکس خارجی در اجرای فرهنگ صحیح تولید ملی نقش اساسی ایفا کنند.

کلید واژه : خانواده، تولید، ملی، کار، سرمایه، اقتصاد، تولید ملی


1 -  مهندسی کشاورزی – علوم خاک ، طلبه سطح 2 حوزه علمیه ثامن الحجج شهرستان پارس آباد پایه ی دوم

2 -  مدرس قرآن  کریم و قاری برگزیدة کشوری godas312@ yahoo.com